lördag 2 februari 2013

Pimpa på dockteatern Tittut

Idag förvånade jag mig själv med att göra något förhållandevis vilt och galet (för att vara jag alltså). Jag hejdade en taxi och packade in mig och sonen i bilen (som var utrustad med bilkudde) och därefter åkte vi till dockteatern Tittut som också ligger på Södermalm.

Inför föreställningen om Pimpa

Vi hann precis till föreställningen om Pimpa, hunden med de röda fläckarna. Om sanningen ska fram så var vi till och med en liten aning tidiga, vilket gjorde att vi både fick möjlighet att rita lite och läsa en bok.

Scenen 
En av två skådespelare

Under föreställningen fick man, i vanlig ordning inte ta kort. Pimpa var dock en trevlig bekantskap, även om jag var en aning besviken över att det inte var vanliga handdockor utan skuggfigurer som dockspelarna trakterade. (Vilket jag naturligtvis borde vetat om ifall jag inte läst slarvigt). Casimir var precis lika glad för detta dock och var helt absorberad av föreställningen. 

Farväl till Pomelo och de andra

Då vi tog adjö till teatern gick Casimir och pekade på alla dockor som han redan hade stiftat bekantskap med. Någon föreställning hade han sett med förskolan och Pomelo (den rosa elefanten) hade han träffat tillsammans med farmor. Jag lovade att det inte skulle dröja länge innan vi återvände och så tänkte jag (för jag vet inte vilken gång i ordningen) att vi är lyckligt lottade som bor i Stockholm. 

Inga kommentarer: